en i stimmet

Heejsan!

Har haft fullt upp de två senaste dagarna, så har inte hunnit blogga. Inte för att någon bryr sig, men ändå :P hehe.

Jag skall försöka fatta mig kort (lycka till)
I går jobbade jag som sagt helt själv. Allt gick bara bra :).
Efter jobbet så drog jag till Anna och chillade. Spelade Band Hero bland annat :). hehe. kul, var så länge sedan jag spelade det nu :P

I dag (söndag) har jag både öppnat och stängt butiken själv. Känns riktigt bra att ha fått det stora förtroendet och ansvaret till att sköta butiken helt själv en hel dag sådär. Det är många som har komenterat det och tycker att det är konstigt, men varför? jag sköter det ju bra :).

Efter jobbet chillade jag hemma en stund ute på altanen i solen. Ritkigt skönt väder med strålande sol och spegelblankt hav. Länge sedan det var så fint nu. Så njöt så mycket jag kunde.

Sedan gick pappa och jag ner till min båt för att tömma den på vatten. Och mitt i allt ståhej så såg vi hur det rörde sig under ytan. Då kom det ett bamsestort stim av makrill. De simmade fram och tillbaka runt där i den lilla viken, vilket är rätt ovanligt. Så jag sprang hem så fort jag kunde och hämtade fiskespöt för att försöka fånga någon. ¨(behöver nämligen en hel fisk till en labb) Men jag lyckades aldrig....Tur för fisken!

Efter att båten var tömd på vatten så brummade Tommy och jag iväg och körde ett varv runt holmen. Halvvägs runt fick vi syn på en säl som kom simmandes imot oss. Vi slog av motorn och gled sakta förbi och hörde hur sälen andades. Han var så söt! Inte alls rädd för oss, bara väldigt nyfiken. Så Tommy och jag stannade kvar där och drev omkring och tittade på sälen som stack upp huvudet lite då och då. Han änna följde efter oss :P haha. Såå söt! Tänker på typ Moses från Saltkråkan (ett barnprogram för er som inte vet) som jag alltid kollade på när jag var liten :P. haha.

Nu har jag nyss varit ute och sprungit en vända och sitter nu här och dricker smoothie. Gott!

I morgon är jag ledig så då skall jag soooova! :)

Ha det gött folket!

Bye bye!


jag vet, mina arbetskläder så sååå snygga ^^ hahah


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback