röda kinder

Hejsan hejsan!

Förlåt för min usla uppdatering. Men ni får tro mig när jag säger att jag hinner verkligen inte på dagarna. Har så mycket att göra hela tiden!
Men men...

Denna veckan så har lektionerna handlat om relationer. Det har varit mycket intressant :).

Annars har det inte hänt så mycket denna veckan. Har pluggat på som vanligt. Förutom en sak! I tisdags så fick vi reda på våra Outreach team! Jag skall åka till Central Province (Port Moresby) i Papua New Guinea. :D.
Mitt team är toppen! Vi kommer ha så sjukt roligt och få uppleva så mycket, och framför allt få hjälpa så många människor i nöd. Det kommer bli awesome! :D
Människorna i mitt team är dem som jag vanligtvis umgås med. Så det är hur bra som helst. Vi fick ju inte prata med varandra om vad vi valde för plats som vi ville åka till. Och när vi hade valt så insåg jag att jag inte hade valt samma som någon av mina vänner. Så det var lite sorgligt. Men ingen av oss fick våra första alternativ. Så det slutade med att vi hamnade i samma team. Hur bra som helst! Är så glad över det :D.

I lördags på Youth street så åkte jag och mitt team ner till stranden och delade ut gratis glass till ungdomarna där! :D. Vi gick bara fram till random människor och frågade om de ville ha glass. Såklart ville de det. och då fick vi tillfälle att prata om Youth street och om Ywam. Vi fick pratat med många ungdomar och det var många som var positiva till Youth street och de sa att de kanske skulle komma och kolla in det nästa vecka. Så det var verkligen en lyckad dag. Vi spelade fotboll med ett gäng ungdomar också. Det var roligt. Sedan spenderade vi en halvtimme med att springa runt och vela och kasta isbitar på varandra i teamet. haha sjukt roligt hade vi :D. Jag blev nästan kastad i vattnet, men jag slingrade mig ur ^^ haha.

På kvällen spelade jag vollyboll med tre andra killar. Sjukt roligt hade vi. haha! Bästa kvällen på länge. :D

I dag (söndag) är vi lediga så vi har varit på stranden nästan hela dagen och solat/badat. Sjukt härligt. Vi behöver verkligen en dag off för att bara koppla av och vara någon annan stans än i skolan där vi spenderar all vår tid!

Och i kväll har jag chattat med mamma och pappa en lång stund. Det är ju tydligen fars dag hemma i Sverige så jag fick vara med och uppvakta pappa på morgonen. haha så roligt :).

I morgon är det lektion och work duties som vanligt. Bara att sätta igång med allt som måste göras.
Jag läste ut min bok om Ywam i går. Så den måste jag skriva en rapport på nu. Undrar hur det skall gå. För jag kommer inte ihåg någonting från boken ^^ haha.
Men men...

Nästa vecka skall jag försöka uppdatera lite mer. Men jag kan inte lova någonting. För nästa vecka kommer bli riktigt stressig. För det är thanksgiving på torsdag också. Så då skall det bli ett bamsekalas! haha roligt :D. Vi firar ju aldrig thanksgiving i Sverige (eller i Europa i över huvud taget?) så detta kommer bli en ny upplevelse :P.  Roligt :).

Här kommer en rolig video från i lördags kväll när vi hade lite tråkigt ^^ haha.




Varning för crocodile! Detta var förra veckan. I dag var det varning för hajar. De hade fångat en haj vid stranden i går :O Farligt ställe jag lever på :P haha. De andra vågade inte bada men inget kan hindra mig från att bada :)


Vårt husdjur Dette-leffe (eller hur det nu stavas, ett ryskt namn i alla fall)


också ett av våra kära husdjur :)


Bäst <3




cooling eller hur :) med min fina youth street tröja :P


Helt utslagen efter en lång dag. Somnade i Tiaras knä! (jag vet det ser väldigt konstigt ut, men jag var trött!)

Postat av: Anonym

Nu vet du varför jag ska ta taxi överallt i australien..de va den värsta apindeln jag sett..blev görrädd när jag såg den..scrolla ner snabbt som ögat...Hur vågar du Annica se dom?? Hu så hemskt.

Skoj att du ska till Papa nya guniea. Ska blir roligt höra dej berätta dom detta. Många kramar från mej / Annking

2011-11-15 @ 02:50:32

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback