Magnetic Island

Hejsan hejsan!

Nu har ännu en vecka sprungit iväg. Nu är vi inne på vecka 6. Tiden går fort!!

Det har inte hänt något speciellt under denna veckan. Det har varit ganska lugnt. Lektioner som vanligt och en MASSA plugg.
Meeeeeeeen. I lördags var det youth street, som vanligt. Och mitt team hade en biltvätt (car wash). Hahah det var så sjukt roligt. Några stod ute på vägen och viftade med skyltar till höööggg musik och vissa tvättade bilarna och hade vattenkrig och bara hade sjukt roligt helt enkelt. Min första biltvätt. :) Så sjukt roligt. Pisseblöt blev man också, men det hör ju till :P. Och såpakrig också :P hehe.
Men det viktigaste var ju att vi fick ihop 98 AUD. Alltså typ 700 kr. Inte illa va?
För man behövde inte ens betala för tvätten om man inte ville. Det var ”by donation”. Men alla betalade ändå :).
Så det var niiiice!

Men det bästa med denna veckan var i går (söndag). För då fyllde Rebecca 19 år. Så vi hade bestämt att fira hennes födelsedag med att åka till Magnetic Island.
Så vi gick upp 05.30 och tog 07 färjan över.  
Väl framme så köpte vi frukost och sedan tog vi bussen till en jättefin strand och satt där och åt frukost. Vi gick typ ut på en liten udde av sand och satt där och hade det gött. Men efter några minuter så kom en livvakt till oss och frågade: Ni har väl inte tänkt att bada här?” Och vi ba: ” ääää nej inte här???” Och han svarade: ”bra för det finns inget nät här. Så ni kan bränna er på maneterna som finns här nu. (vilket vi visste men vi visste inte hur farliga de värkligen var) Och ni kan inte se maneterna och ibland märker man inte ens att man bränner sig. Det finns två olika sorters maneter. Bränner du dig på den ena så dör du inom 2 minuter. Och den andra inom 40 minuter.
Gissa om vi var livrädda efter det?????

Vi Sprang igenom det grunda vattnet för att ta oss till den ”riktiga” stranden och så gick vi till där nätet fanns och badade där i stället. Hahah.
Livsfarligt att bada i Australien ju!

Men men….
Efter några timmar på stranden så hikade vi till en annan ”öde” strand. Det var verkligen jättevackert.
Sedan hikade vi tillbaka till den första stranden och chillade lite till. Åt lite mat och hade det gött.
Efter många timmar tog vi bussen tillbaka till färjan och åkte hem.

Väl hemma var alla helt utslagna. Man blir verkligen trött av att spendera en hel dag i solen. Så sjukt varmt! Och då skall jag poientera att alla andra tog en taxi hem från färjan medan jag och en till gick hem, den långa vägen! Så det tog 1.5 timmar i stället för 20-30 min som den vanliga vägen tar. ^^ Så jag var helt slut när jag kom hem. Haha.

Men det var en supervärd dag och vi hade sjukt roligt!!

Och i morse så var jag snäll och lagade pannkakor till frukost till alla i mitt hus. De blev så glada så. Och mums så gott det var :)

Nu skall jag sluta tjöta, för ingen orkar läsa allt ändå ^^.
Jag har laddat upp alla bilder från dagen på facebook. Så ifall ni vill titta så får ni gå dit.

Ha de så bra folks!!
Ps: På lördag åker vi och campar i 2 veckor!!!!! :D haha.

Kraaaam!!

 

 



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback