seg, jag vet

Hejsan hejsan!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade. kände att det var på tiden nu!

För en vecka sedan så var vi ju på Airlie Beach, Whitesunday.
Vi bodde på en kristen skola och hade det gött.

På dagarna var vi ute på bönepromenader och lite sådant. På kvällarna var vi oftast nere på stranden och evangeliserade. Pratade med random människor och försökte bygga relationer och bara vara vänlig helt enkelt.

Vi hade satt upp ett stort tält på stranden också. Och där serverade vi gratis Chai Te från kl 19 till 01, varje kväll. Det var så mysigt där inne. Vi hade lagt ut en stor heltäckningsmatta på gräset och så en massa små bord och kuddar att sitta på. Och så hade vi live musik och männsikor som uppträdde med danser med mera. Det var så chill. ;)
Så vi försökte bjuda in människor dit och komma och sätta sig och prata för en stund. Bara ta det lugnt.

För Airlie Beach är ju en party stad, så nästan alla åker ju dit bara för att supa. Så vi försökte vara där för dem och ge dem ett nyktert alternativ. En säker miljö där du bara kan chilla och ha det gött.
Det var faktigst väldigt många som kom dit.

Det blev många bra konversationer, Och 4 blev frälsta :). Amen!

En annan cool sak som hände var, en kväll när vi var nere på gatorna och evangeliserade så såg vi på vädret att det skulle komma en stor storm kl 20. vilket var den tiden vi var där, och vi skulle åka därifrån 20:40.
Men stormen startade inte förrän 20:30, precis när vi började ge oss av.
Efter stormen såg vi på en väderkarta hur storm-fenomenet var. Vi kunde följa var stormen var och när den hade kommit vart. och det coola var att stormen började kl 20 som förutspått, och stormen var överallt, runt omkring oss. Blixt och dunder och spö regn. Det stormade hårt. Överallt förutom i den lilla arean där vi satt. Vi kunde se på väderkartan att stormen hade omringat oss, men den kom inte över oss, där vi var och evangeliserade. Ganska coolt ändå :).

På nyårsafton var jag i tältet för att prata med folk. Det slutade med att jag och en kompis pratade med tre människor från Signapor hela kvällen. Mitt pass skulle sluta kl 22 men vi fortsatte ända till kl 01.
De var så roliga, de pratade hela tiden och var så vänliga. Och en av dem tyckte att YWAM lät väldigt bra och hon funderade på om hon skulle göra en DTS också. Vilket är väldigt coolt :).

Så vid 12 slaget gick vi ur tältet för att titta på alla raketerna. Väldigt många, så vackert!
Första nyåret i ett annat land. Haha jag fick ett nytt år 9 timmar före er i Sverige! :)

Nästa dag var vi uppe tidigt och packade våra saker och körde de tre timmarna tillbaka till Townsville.

Det var en oerhört bra vecka och vi fick vara med om många mäktiga saker.
Detta är långt ifrån allt som hände. Det finns så mycket mer att säga men jag kan inte skriva allt här, det finns inte plats ^^ haha.
Men Gud är god!

Denna veckan tillbaka på skolan så har lektionerna handlat om mission. Det har varit väldigt intressant :).

I morgon skall jag åka till det stora barriär revet och scuba diving!!! Skall bli så sjukt roligt :D
Hoppas att vädret blir bra och vattnet är klart, så vi kan se mycket :D.

Om en vecka, på lördag den 14 så åker vi till Papua Nya Guinea för den stora Outreach i 7 veckor. Helt galet!!!!!! Det skall bli så sjukt roligt. Och jag har stora förväntningar på vad Gud skall göra.

Men jag skall höra av mig en gång till innan jag åker.

Nu skall jag dra till affären och handla lite.

Ha det gött!!

bye bye!


utsikt över Airlie Beach


Chai tältet


Vattenfall där vi badade


hopp


Gott nytt år, från några i min klass :)


Tjejerna från mitt outreach team (en saknas)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback