God Jul igen!

God Jul igen!

Nu är Julen över här. Och oj vilken Jul det har varit. Älskar det!

 

Jag gick upp kl 05 i morse för att skypa med hela familjen när de öppnade sina julklappar hemma i Sverige. Och samtidigt öppnade jag mina som de hade skickat till mig. Vi hade det så mysigt så. Kändes som jag var där med dem.
Jag fick en massa gosaker från Sverige. Så nu har jag så jag klarar mig för ett tag. Haha.

 

Kl 8 gick jag tillbaka till huset och där hade vi julklappsöppning mellan oss som bor i ”källaren”. Vi hade bestämt det själva att vi ville köpa varandra presenter.

 

Jag fick ett par riktigt snygga örhängen, och godis. Mums!

 

Sedan gick vi över till en av ledarnas hus och hade frukost i trädgården, runt polen. En massa färsk frukt och nybakta blåbärsmuffins. Helt okej julfrukost om man säger så. Inte direkt risgrynsgröt som man är van vid, Haha.

 

Sedan blev en efter en i kastad i polen med kläderna på. Även jag blev i kastad. Haha oj vad roligt vi hade det. Älskar det!

 

Sedan låg jag och en till tjej ute i solen för att torka och sjöng julsånger medan vi väntade på att duschen skulle bli ledig. Haha vilken julkänsla det var att ligga där i stekande solen och sjunga julsånger.

 

Efter det så var det dags att göra sig i ordning för Jul firandet som började kl 13. Alla var så fina så. Uppklädda och allt.

 

Julfirandet var massa roligt. Vi fick en massa mat och efterrätt. Och så fick vi våra julstrumpor som var fyllda med paket från olika människor. Jag fick en massa godis och andra random saker. ^^

 

Sedan fick vi våra secret santa presenter. Jag fick ett jätte fint halsband. Älskar det. Synd att jag inte vet vem det är ifrån. För jag vill tacka henne!

 

Vi hade också något som kallades för white elephant gifts. Vilket är att man har lagt vilken random present som helst under granen. Och så får en person från varje bord börja med att gå fram och välja en present. Sedan öppna det. Sedan är det nästa persons tur. Då får hon/han välja om han/hon vill stjäla paketet som personen innan fick, eller gå och hämta ett eget. Och så vidare.
Jag slutade med en låda med levande ljus i. haha inte så roligt direkt ^^. Men många fick väldigt lustiga saker :P.

 

En annan rolig sak som hände var att de hade en ”snö maskin” där inne. Haha så ibland så snöade det. Fast snön var typ såpa. Men det var roligt i alla fall, haha ^^

 

A just det, i går den 24 så hände det ju inte så mycket här på dagen. Men på kvällen var det party party. Lampor, laserstrålar, rökmaskin och hög musik. Oj oj, dans hela natten lång. Superroligt. Första gången jag firat Julafton med party. Haha men roligt var det.

 

Detta är långt ifrån allt men jag orkar inte berätta allt. Men jag har i alla fall haft en sjukt bra Jul här i Australien. Är superduper nöjd!

 

Fick BTW av mamma och pappa en betald tur till Barriärrevet här i Australien. Så snart skall jag ut till det vackra Barriärrevet och scuba diving! Sååååå roligt!

 

Men detta var inte den bästa presenten. Den allra bästa av dem alla, som gjorde mig så sjukt glad så jag visste inte var jag skulle ta vägen, var när Daniel och Anna berättade att han och Anna har förlovat sig!
Oj vad jag skrek av lycka när jag hörde det. Jag är så sjukt glad för deras skull.
Åååhhhh älskar er båda så sjukt mycket! Ni anar inte hur glad jag är!!!!!!!
Grattis ännu en gång bror Daniel och Anna!!!!! <3
Ni är perfekta för varandra! Önskar er all lycka i världen!!

 

Nu skall jag gå tillbaka till min ”källare” och städa och packa. För i morgon bitti sticker vi som sagt iväg till Early beach och whitsundays.

 

Vi hörs igen om en vecka. 2012!!!!!

 

BTW jag har lagt upp en massa bilder från Julfirandet på facebook. Ta en titt där.

 

Bye bye!

 

God Jul och Gott Nytt år!!!!!


Postat av: Anna WP

Kul att vi kunde glädja dig också med vår förlovning. Och att du kunde "fira" jul med oss! Kramar

2011-12-26 @ 20:58:46

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback