Framme i Australien!

Hejsan!

Nu är jag äntligen framme i Australien Townsville!!!!
Sinnes vilken lång resa det var!
Först till Bryssel, och oj vilken stor flygplats det var. Gick vilse och gick säkert minst 2 km. Stor flygplats! haha. Men tillslut kom jag rätt :P. Sedan till Abu Dhai. Jättelyxigt flygplan med massa god flygmat :) haha.
På flygplatsen i Abu Dhabi mötte jag upp Camilla, en tjej från Danmark som också skulle hit :).
Vi fixade så vi fick sitta brevid varandra på flyget. Vilket gjorde den sjukt långa rutten på 17 timmar från Abu Dhabi till Brisbane mer outhärdlig :). Vi mellanlandade i Signapor också. Onödigt att behöva gå av planet med alla sina grejer och checka in igen för att sedan gå på samma plan igen ^^ haha men men...
Sen var nästa stopp Brisbane.
Äntligen framme i Australien. Och oj vad varmt det var!
Sedan var det en lång väntan på nästa flyg som för mig skulle avgå 7 timmar senare. Men Camillas gick efter 5 timmar. Tur som hon hade som åkte med det flyget. För precis efter att hon hade åkt så brakade hela himmlen ner typ. Regnet öste ner och blixten och åskan härjade vilt. Vilket resulterade i att alla flygplan blev inställda på grund av vädret. Så det var bara att snällt sitta där och vänta på att ovädret skulle dra förbi. Planet blev 2 timmar försent. Men men....

På Townsvilles flygplats hämtade en tjej från "Yout with a mission" upp mig och sedan körde vi runt i Townsville lite och kollade läget. Dock var det ju mörkt ute så såg inte så mycket. Men trevligt i alla fall :).

Sen visade personalen mig runt på skolan och visade var jag skulle bo och så. Sedan fick jag mat som de hade sparat till mig, så söta :) hahah.
Och nu sitter jag här och skriver.
De flesta har redan gått och lagt sig,  vilket jag också borde göra, eftersom jag inte har sovit på över 2 dygn!!!! Sov nästan ingenting på flyget så är sjukt trött. Det räcker att jag blundar så somnar jag ^^ haha. Så skall snart gå och lägga mig :).

Jag vet inte vad jag tycker om skolan än, har inte hunnit ta in och bearbetat alla intryck än. Så får göra det i morgon ^^ haha.

Men nu vet ni i alla fall att jag är i säkerhet och att allt har gått bra.

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige. Saknar det redan! <3 haha.

Nu skall jag gå och lägga mig, hoppas jag inte väcker mina rumskompisar ^^

Natti natti!!

Postat av: malin

ÅÅH saknar dig redan ocksåå!

skönt att höra att du har det bra iaf:)<3

2011-10-14 @ 22:54:34

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback