chill på stranden

God kväll! eller god morgon, beror på vilken sida av jorden du befinner dig på :P, men för mig är det söndag kväll :). haha.

Vi gick till marknaden vid 10.30 tiden i morse. Sjuuuukt varmt! Fick dock inte köpt något på marknaden, hittade inte vad jag sökte :(.
Men efter en stund på marknaden så drog alla ner till stranden. Förutom mig och Jessica (en svenska tjej som är "missionbuilder" här, vilket innebär att hon jobbar här på skolan som volontär typ, så hon går inte i min klass) för vi gick först till mataffären för att köpa något lätt att äta. Efter många om och män så sluade det med att vi köpte en liten drickyoughurt som inte mättade någonstans ^^ haha.
Sen drog vi också till standen och mötte upp de andra.
Oj vad varmt och skönt det är i vattnet. Helt ljummet :D Underbart!

Efter några timmar drog vi hem igen, fast stannade på hemvägen i mataffären igen och köpte mer saker. Jag köpte: Youghurt, morötter, äpplen, kiwi, russin (1,5 kg!!!!), havregryn (så jag kan göra gröt) och tuggumi. Är så trött på den onyttiga maten här. Till frukost så får vi alltid vitt bröd och vita sockriga flingor. Hur bra är det egentligen? Ingen riktig frukost. Man behöver en stadig frukost med mycket fiber och sådant. Så jag har köpt grovt bröd och så skall jag laga gröt :). Tur att vi har ett kök i vårt hus där vi bor :).

Många svettdroppar senare var vi äntligen framme vid skolan igen, precis sammtidigt som de andra som hade tagit en taxi hem lite senare (lata som tar taxi) haha.

Sen tog jag en efterlängtad dusch :) haha. Och efter det var det middag!
Varje söndag får vi fish and chips till middag! Suck! All denna onyttiga mat! Men men jag äter det ändå, måste ju... Kommer bli fet under dessa 5 1/2 månader! så om ni inte känner igen mig när jag kommer hem så vet ni varför ^haha

Nu har jag skypat med mamma och pappa i typ 2 timmar :). Nice! Och pratade med Anna också, det var trevligt! :). I morgon skall hon jobba för första gången. Plocka apelsiner. Lycka till Anna :D hahah.

Nu skall jag nog snart gå tillbaka till husen och göra de sista frågorna på vår läxa. Suck! haha.

Ha det bäst! saknar er alla sjukt mycket <3

Ps: Jag laddade upp videon på när mina rumskompisar sjunger på svenska :P

Bye bye!


Beach-run! haha


Såhär duktiga är mina rumskompisar från Usa, Canada, Schweiz, Österrike och London på att sjunga på Svenska :)

Postat av: annking

Bra att du köper nyttig mat. Finns det verkligen gröt i Australien..va bra. Du kan ju be mamma skicka ner nått som du vill ha. Jag tror det går bra. Om det är innehållsdeklaretet o klart. Lite gröt, knäckebröd, ja sånt som du vet man kan skicka utan att det blir gammalt.

Vågar du bada? Är det hajvarning? Har du sett nån spindel än? Hur stora o hemska är dom egentligen? Fast det är väl dom små som är farligast. Du är duktig som vågar trotsa rädslan. Tycker du har så fina bilder. Skoj att du bor så bra. Önskar dock det fanns fler toa o duschar. Kramar i massor från Annking

2011-11-01 @ 00:44:43
Postat av: annking

Testa om du kan komma in på denna bloggen. Jag bloggar nån ggr där.

2011-11-01 @ 00:47:43
URL: http://http://ann-minvardag.blogspot.com/
Postat av: annking

Oj va jag skriver...men jag har ytterligare en http://annking.soclog.se/p/2010/11/ Blogg om du vill kolla.

2011-11-01 @ 01:08:38
URL: http://http://ann-minvardag.blogspot.com/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback