livet som går

Hejsan hejsan!

Har vaken haft tid eller ork till att uppdatera bloggen de senaste dagarna. Det är så mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Blondie, skolan, framtiden....

Vi var som sagt med Blondie till djursjukhuset för några dagar sedan. Mamma ville kolla upp varför hon har varit så trött de senaste dagarna. De gjorde en massa kontroller på henne och när allt var klart så visade det sig att Blondie hade canser. De upptäckte en svart fläck vid hjärtat som inte skulle vara där. Dessutom så hade hon en infektion i livmodern, Vattenfylld.
Det är något som trycker på hjärtat och lungorna som gör att hon har svårt att andas. Cansern kan hon aldrig bli frisk ifrån och en operation skulle hon inte överleva eftersom hon är så gammal. De på djursjukhuset sa direkt, helt känslokalla, att vi skulle avliva henne nu. Självklart sa vi nej till det. Vi fick hem pensilin som hon skall ta mot infektionen i livmodern.
Det är inte ens helt säkert att de har rätt angående cansern vid hjärtat. Jag vet en som hade en hund för ett tag sedan, och hon tog den hunden till djursjukhuset och där sa de att den hade canser och var tvungen att avlivas. Men hon valde att inte göra det. I stället åkte hon till blåstjärnan och där höll de inte alls med vad de första hade sagt om hunden. Hunden fick pensilin och levde ytterligare 5 år!
Tänk om hon hade gjort som de första sa och avlivat henne, hur hemskt hade inte det varit. Tänk om det är desamma med Blondie. Jag litar inte på de första på djurkliniken. Jag tycket att vi skall ta Blondie till blåstjärnan och kolla upp henne där. Kanske hade de fel?

Blondie har i alla fall ätit pensilin nu i 5 dagar, och jag tycker i alla fal att hon har blivit piggare, men jag kanske bara inbillar mig.

Så hon skall få äta sin pensilin och sen skall vi kolla upp henne igen. Hoppas de på kliniken har fel.
Blodie du måste överleva! Vi älskar dig så sjukt mycket. <3
Du är som en familjemedlemm för oss. Som ett syskon.

Mamma kommer aldrig klara av att Blondoe dör, och inte jag heller såklart. Men mamma är extra känslig och har gråtit konstant i 5 dagar nu typ. Inte okej....
Nej Blondie, du skall klara det här!

Annras är det mycket frågetecken angående framtiden som skall redas ut, och det tar sin lilla tid. Hinner inte plugga på dagarma för att jag måste lösa det här nu. Måste bestämma mig. Så många beslut att ta. Så mycket kvar i skolan att göra.
Nationella provet i matte C på fredag, som jag aldrig kommer att klara.
Naturkunskapsredovisning och prov, samhällsredovisning och religionsinlämning. Allt nästa vecka. Det håller inte....

Nej nu skall jag sluta slösa bort min tid på att skriva här. Mste plugga matte.

Hej då!


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback