Hajk

Hejsan hejsan!

Är äntligen hemma ifrån hajken som jag har varit på med Idrott B klassen.
Vi var vid surtesjön. Först paddlade vi kajak med tonvis av packning i typ 2 timmar. Det var 4 stopp (tror jag) där vi var tvugna att ta upp kanoten på land och sedan dra den en bit för att sätta ner den på andra sidan. Det var en utmaning vill jag lova, men redigt roligt :). Vi paddlade igenom sagolikt vackra kanaler. Verkligen hur vackert som helst.

När vi väl framme där vi skulle slå läger så började alla resa sina tält, och jag var helt lonly och satte upp mitt egna tält :(. Men men... det var mitt egna val. Jag ville sova själv.

Vi lagade mat i stormkök, grillade, hade tävlingar, byggde "toalett", sjöng sånger framför lägerälden och massa annat. Sjukt mysigt var det. Fram mot kvällen så kom regnet, men det gjorde inget. Sen regnade det hela natten lång. Men jag höll mig torr i mitt tält :).

På morgonen var det full fart och packa ihop tälten och städa undan sina grejer och sedan paddla hem igen. Sista biten började det SPÖ regna, verkligen öste ner. haha. kul!

Men men.... det hände sjukt mycket mer saker än vad jag har berättat, och vi hade det jätte roligt/mysigt. Men jag orkar inte berätta mer, sååå..... ni får nöja er, höhö

Här kommer i alla fall lite bilder och filmer. (nej det gör det inte alls det för bluetooth har bestämt sig för att sluta funka) :(

Bye bye!



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback