dag 2+3

Hejsan hejsan! Alt väl i kalla Sverige??
Hann inte blogga i går kväll, eller pallade inte snarare ^^.
Men i går var vi i alla fall en del på stranden och solade och badade i de stora vågorna :). Riktigt roligt :). Och säkert 30 grader i vattnet :).
Frammåt kl 18 tog vi bussen upp till toppen av berget här i Alanya. Där den stora borgen ligger. Sinnes vilken fin utsikt det var därifrån. Helt sagolikt.
Sedan gick vi ner från berget. Halvvägs ner såg vi en sjukt fin testaurang med än ännu mer sagolik utikt, så vi stannade där och åt. :). Mycket gott.
Senare på kvällen var vi ute bland alla affärer och kollade. Köpte ett par örhängen för typ 20 kr ;) billigt och bra. Försökte också pruta ner en klänning men fick inte ner den till så lite som jag ville så då sket jag i det ^^.

I dag har vi varit i Side hela dagen. Vi tog bussen in i morse, vilket inte var det lättaste. Först skulle vi hita till busstationen mitt i smeten. Men med hjälp av kartan och snälla turkar hittade vi tillslut dit ^^.
Bussen vi tog dit var helt rosa. Rosa gardiner, stolar, kassaskåp, hjärtan, skjortan, allt var rosa!
Skit läskigt ^^^haha. Turkarna kan verkligen inte köra ordentligt!

Väl framme i Side badade vi en massa och solade :). Så skönt att bara slappa i solen och ta ett svalkande dopp ibland :). Efter någon timme blev mamma jättehungrig så vi gick till restaurangen som låg på stranden. Mamma beställde en snitzel typ, och jag en sallad, en helt vanlig sallad utan massa sås och grejor. Men när jag väl fick den och började äta så var det sjukt äckligt. Salladen var så besk och smakade fränt. Jag bad mamma smaka på den och hon kunde inte ens svälja det., så äckligt var det. Måste verkligen varit något stort fel på den salladen. Så jag sa till personalen att den inte gick att äta och sa som det var. Självklart blev han lite småsur men efter ett tag blev han glad igen och kom fram till mig och pratade en massa ^^.

Efter att mamma hade ätit så gick vi in mot centrum och gick bland alla små gator och affärer. Jättemysigt. Sen kom vi ner till hamnen och där chillade vi lite :).

Efter många om och med lyckades vi tillslut ta oss hem igen till hotellet, och då var klockan drygt 20:30 tror jag. Så skönt att få komma "hem" igen, haha. Sen har vi chillat lite på hotellrummet bara. Ätit lie knäckebröd och youghurt, haha :). Och så har vi skypat med pappa och sedan Daniel :).

Ja de var det. I morgon skall vi nog bara chilla här vid vår strand och på fredag skal vi ut med en båt och kolla grottor :).  Skall bli roligt. Sen lördag och söndag har vi inte planerat något ännu :P.

Men men, det får räcka för i dag...

Bye bye!!


Underbart vackeert :)


Borg




Utsikten från reasturangen :)







Postat av: Kicki :)

Fin blogg :)

2011-06-20 @ 19:37:03
URL: http://kvickiis.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback