Triathlon klart!

Hejsan hejsan!
Nu är jag tillbaka från triathlon tävlingen.
Sinnes vad roligt det var! :D. Solen tittade till och med fram sista timmen och det blev varmt och skönt :).

Mitt mål var att slå min bror Tommy, eftersom hann vann över mig förra året.
Simningen gick bra, sjukt mycket folk så man simmade ju på varandra typ ^^.
Tommy är ingen höjdare på att simma så där fick jag ett försprång. Växlingen mellan simning och cykling gick bra. Hade lite svårt att få av mig våtdräckten men det gick bra tillslut :P hehe.
Sen var det bara att cykla på de 2 milen. Det var mestadels medvind vilket var underbart, för det blåste sjukt mycket. Så när det väl var motvind så känndes det ordentligen ^^.

Jag tittade efter Tommy hela tiden medan jag cyklade och undrade när han skulle komma ikapp mig.  Tillslut när det var typ 3 km kvar till mål så körde han om mig och ba "hej hej Annica". Ja ba "äntligen är du här, var har du varit så länge?" haha. Men denna gången lät jag han inte cykla förbi mig utan jag höll täten och låg en bit bakom/framför honom hela tiden. Och i slutet körde jag om honom och kom först in i cykelfållan där jag snabbt hoppade av cykel, slängde av mig cykelskorna och på med löparskorna och sprang iväg. Jag tittade bak på Tommy och såg hur han krånglade med cykeln eller var det nu var han gjorde.
Så jag fick mig ett försprång på löpningen också och jag var bestämt att jag skulle inte låta honom komma ikapp mig. Drygt 2.5 km kvar av löpningen så kunde jag skymta en kille med orange tröja långt där bak, och det ,åste ju vara Tommy. Och det var det. Han kom närmare och närmare. I slutet var han nog bara 50 m bakom mig. Men ajg lät han aldrig springa om och i slutet spurtade jag gärnet och drog ifrån och kom före han i mål! Wiiieee!! Där fick han från förra året ^^ haha.

Jätte roligt har det varit, verkligen :).

Sedan var det bara att cykla hem igen.

Nu har jag nyss lagat och ätit mat. :)
Skall dekorera min tårta nu också och sedan skall jag iväg på kalas till min kusin som fyller 30. Grattis till han! :)

aaa just det. Mamma kom nyss hem från Ullared och hon hade köpt en gigantisk resväska till mig som jag skall ha när jag flyttar till Australien! Wiiiee :D haha

Ha det så bra nu!

Bye bye!


Cykelfållan


Jag är redo! haha :)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback