bärdrömmar

Hejsan hejsan!

Jag bestämde mig för att inte ge upp! Så jag har pluggat nästan hela dagen och gjort klart provet på sista kapitlet. Dock har jag hoppat lite genom kursen så har lite labbar kvar att göra. Men det skall nog gå ganska fort att göra. Fast har ju två uppsatser att göra med, hmm...
Men jag skall nog fokusera på att plugga in all faka nu så jag lär mig det och har någon chans över huvud taget på sluttentan.

Jag har också bakat "bärdrömmar". Sjukt goda havrekakor med tranbär i. Det är receptet från göteborgs kex. :)
Degen var väldigt svår att handskas med, den bara föll samman hela tiden, ovanligt, men det är bara för det är så mycket havregryn i antar jag, och lite vätska.
Men goooooottt blev det :). Lägger in receptet längre ner!

BTW i morgon fyller Blondie 11 år. Då blir det kalas och presenter! Haha :) Men Hon är faktigst en del av familjen så såklart skall hon bli uppvaktad :P spelar ju ingen roll att hon är en hund :)

Nu skall jag sova tror jag.
såååå...

Natti natti!

Bärdrömmar!

4 dl vetemjöl
6 ½ dl havregryn
145 g smör eller margarin, rumstempererat
1 dl farinsocker
1 dl socker
2 tsk bakpulver
½  tsk salt
2 msk ljus sirap
1 dl russin, hackade
75 g torkade tranbär, hackade
½  dl vatten


bilden ger inte kakan rättvisa. Den är mycket godare än den ser ut! ;)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback