God Jul och Gott Nytt år!

God Jul alla där hemma i Sverige!!!!!

Nu är det Julafton här i Australien, men medan jag skriver detta så ligger alla och sover hemma i Sverige!
Haha jag lever i framtiden här ^^.

Vi är nu klara med "stabel on the strand" och nästa vecka drar vi till Early beach och firar nyår. Men vi skall också jobba med ungdomarna på den YWAM basen där. Vi skall bland annat dela ut biblar till människorna i samhället. Och så annordnar vi ett stort nyårsparty på stranden tror jag. Hoppas att många människor kommer. Det blir säkert massa roligt :D. Jag får ju nytt år föra er hemma i Sverige! Mohaha :)

I går var jag och julhandlade de sista julklapparna och så köpte jag ingredienser till Lussekatter. Pappa skickade ju två påsar saffran till mig för någon månad sedan. Men de har bara torrjäst här i Australien. och jag har aldrig bakat med torrjäst. Men men, jag försökte i alla fall. Men det gick inte så bra. Degen jäste aldrig. Så bullarna blev hårda och kompakta. I stället för mjuka och fluffiga. hahah. men det duger för Australien.

I kväll skall vi ha Julaftons-party. Vet inte riktigt vad vi skall göra. Jag tror vi skall äta pizza nere på stranden och sedan har vi massa saker som händer här hemma på basen.
Men det är ju inte Jul förräns i morgon här. Konstigt att fira Jul den 25 i stället för 24, haha.
Men då skall vi ha en stor Jul-frukost och sedan på eftermiddagen tror jag vi skall ha en massa aktiviteter och sedan på kvällen har vi en MASSA mat och dekorerat fint. Sedan antar jag att vi skall öppna presenterna. Men vet inte riktigt än, haha.
Vi har alla en secret santa.
men jag har köpte presenter till många andra också :).
Och så har alla var sin "Julstrumpa" som man får lägga i presenter om man vill. Roligt :).
och så har jag ju fått ett paket från mamma och pappa och ett paket från Daniel och Anna. Skall bli roligt att öppna dem tillsammans med dem på skype. :) hahah!
Skall gå upp kl 05 på morgonen och skypa med dem när de öppnar presenterna :) haha. Knasig Jul detta ^^

Utöver detta så har jag nog inte så mcyket att säga.

Kommer nog inte kunna uppdatera under nästa vecka när vi är på Early beach. Men ni är ju vana vid att jag aldrig uppdaterar längre. Sorry men ajg har verkligen inte tid :(.

Men men. Jag vill i alla fall önska er alla där hemma i Sverige en riktigt God Jul och ett Gott nytt år!!

Ha det bäst!

Många kramar från Australien!


vårat outreach team har breakfast prepp. Men vi har minsann roligt medan vi jobbar ;)


De tre vise männen :)








jag som Ampitheatre usher ;) väldigt tjusigt jag vet ^^


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback