hummer!

Hejsan hejsan!
Det blev en lång promenad till mormor i solen, med farfar och Tommy. Det var verkligen jätteskönt ute :). Vi satt ute på altanen hos mormor en bra stund och solade. Såå skönt!
Efter några timmar i solen så vandrade vi hemmåt igen.
Sedan när pappa hade kommit hem så drog vi ut med båten för att dra upp hummertinorna.
Oj oj oj vad det blåste ute då. Vågorna var alldeles för höga för vår lilla båt! :O
Jag var faktiskt lite rädd ett tag där. Brukar inte vara det, men dessa vågorna var inte nådiga mot vår lilla båt.
Vi kunde inte ens ta upp alla våra 11 hummertinor, eftersom de flesta låg för långt ut där vågorna var för stora. Men vi drog i alla fall upp typ 5 stycken tinor tror jag. Vi fick två hummrar, varav en var en Romhona så den fick vi slänga i igen. Och en massa stora krabbor!
Men den hummers som vi fick behålla var stor och fin i alla fall :P.

Tillslut blev de stora vågorna för mycket för mig och jag började må illa. Vilket jag aldrig gör när jag är ute med båten. Hallå jag är typ född på havet typ juh ^^ haha. Men jag mådde illa bara för att jag satt inne i båten hela tiden. Skulle varit ute i stället, men men... De fick i alla fall släppa av mig innan jag typ spydde ^^.

Sen blev det chill och mys i hemmets lugna vrå. Och sedan Hummer till kvällsmat. Kanske skall tillägga att den första hummern som fångades på hummerpremiären i dag såldes för 37 tusen kr/kg! Helt insane!
Och här fiskar vi upp dem gratis :) haha. Tänk vad mycket man kunde ha tjänat!
Lyx :P

Nej nu skall jag nog kolla på How I met your mother! :)

Bye bye!


chill på mormors altan :P


stark och varm sol, måste kisa ^^


Innan stormen började...




lyxigt. Synd att jag inte tycker om hummer då ^^


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback