chokladterapi

Heeej. Härlig dag det har varit i dag. Har typ inte gjort någonting...
Har kollat på The big bang theory (förvånad?), städat, handlat, bakat och tränat. :)
Skönt med sånna dagar. :)
Har försökt få kontakt med chefen på skolan också, men utan att lyckas. Skall försöka ringa dem i morgon och reda ut allt detta tramset som de håller på med! :O

Jag bakade som sagt jättegoda chokladkakor från Göteborgskex förut. Mums :) haha. Gjorde ju bärkakor med massa tranbär i förra veckan. Nu gör jag dessa, som är från samma sida :)
Lägger in receptet här nedan!

(Ca 20 stora kakor)
5,5 dl vetemjöl
1 ¼ dl havremjöl
130 g smör eller margarin, rumstempererat
1 ½ dl socker
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 ägg
½ dl mjölk
40 g (ca ½ msk) sirap
100 g mörk choklad, grovt hackad
60 g ljus choklad, grovt hackad
200 g ljus choklad till doppning.
http://www.goteborgskex.se/topplistan/cafe-bageriet/marias-chokladterapi

Nej nu skall jag sova. I morgon kommer förhoppningsvis Malin hit :D, om det inte är världens storm då och hon inte vågar köra hit :(. Skall tydligen blåsa upp emot 20 sekundmeter  i morgon. Men vi här ute på klädesholmen är ju vana vid det :) haha.

Sov gott!


Chokladterapi var det ja :) haha


Mums ;)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback