soffa och bränd hårbotten

Hejsan hejsan!!

Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte hunnit blogga...

I går var det lördag. Så vi hade inga lektioner. Sovmorgon till 8.30 :). Efter frukosten bestämde vi oss för att klättra upp för Castel Hill. Oj vad jobbigt det var :P haha. Fast det jobbigaste var ju solen och värmen. Inte att benen var trötta eller så....
På toppen fick vi se en underbar utsikt :).
Efter 3 timmar typ så var vi tillbaka på basen.

Kl 13 var det möte för Youth street. Vi gick igenom lite saker och gjorde oss redo för att välkommna barnen hit.
Jag är egentligen i en grupp som heter Crew recrut (tror det stavas så?)  och då skall vi gå ut i staden och umgås med ungdomarna som inte kommer till skolan/kyrkan. Vi skall försöka bygga relationer med dem och tillslut kanske lyckas få med dem till Youth street. Men i går så var vi med dansgruppen i stället. Fast vi dansade inte, vi gjorde en lek som de kallade för "bigger or betther". Vilket innebär att vi började med en klädnypa och gick till ett hus och frågade om de hade något större eller bättre som de ville byta med oss. Och så skall amn hålla på så och jobba sig uppåt. Det slutade med att vi fick en soffa! hahah Hur coolt är inte det ^^. Så det fick vi släpa med hela vägen tillbaka till skolan ^^.

Sen var det middag och efter det var det youth street live. Med en massa tävlingar och uppträdanden. Sjukt roligt! haha :).

I dag (söndag) är vi helt lediga så vi har varit på stranden nästan hela dagen. Jätteskönt! :) Fast föööör varmt! Har bränt mig i nacken och i hårbotten. Men förutom det så har jag klarat mig :). Alla andra har typ bränt sig överallt ^^. Jag försöker undvika solen hör nere. För Townsville är huvudstaden för "hudcanser". Solen är så farlig här. Så jag är typ livrädd....
Vi gick förbi en marknad på vägen till stranden också. Där stötte vi på en kille som var från Tyskland, som satt på marken och spelade på ett konstigt instrument. Vi berättade för honom vad vi gjorde här och allt sådant. Han sa att han var hemlös och hade sovit under en bro i natt. Vet inte om jag tror på det, men men....De andra frågade i alla fall om han ville följa med oss till stranden. Och det gjorde han. Så han har hängt med oss hela  dagen ^^ haha. Så roligt ^^.

Nu har vi nyss kommit hem och duschat. Snart är det middag, är såå hungrig nu, har inte ätit på hela dagen..
A just de ja, i morse åt vi frukost hos familjen som bor över oss. De bjöd på pannkakor, voffler och French toast. Sååå gott :). haha. 

Nu skall jag sluta skriva så mycket. Skall ladda upp lite bilder i stället, men det atr så låååång tid att ladda upp bilder på bloggen så det blir bara några stycken!

Ha det gött!

Bye bye!


Nästan uppe vid toppen!


jag flyger!!!!


underbar utsikt över Townsville och Magestig Island!




Youth street!!


Grymma gänget! Fierpfoof overall fick vi också!! haha ^^


Jag och rebecka från schweiz!


Jag uppe på scen i soffan som vi fick! haha ^^


Vattenfall påväg till stranden :)


En cool kille som lärde mina kompisar att spela ^^ haha

Postat av: Fredrik

Åhh vad härligt och läsa. Blir så glad att läsa nu när du har det såå bra och kul där borta :)

Jättefina bilder också!



Kram Kram

2011-10-24 @ 21:48:10

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback