tredje dagen

Hejsan hejsan!
Då var den tredje dagen i Australien nästan över!
Och denna dagen har varit den bästa hittills. :)
Jag gick upp kl 7 ( på helgerna har vi sovmorgon, då är det frukost från 8.30 till 9.15 i stället för 6.45 till 7.30) och gick ut på en löparrunda. Solen hade inte riktigt hettat upp än så det var ganska nice, inte så sjuuukt varmt som det är mitt på dagen. Jag har ju inte varit så mycket runt i kvarteret så jag vgade inte springa så långt, ifall jag skulle springa vilse ^^ haha. Men jag sprang till Castel hill, men sprang inte upp till toppen utan typ halvvägs och sedan sprang jag längs bärjet, så typ runt det, fast inte helt runt för det går ju inte, sjukt stort berg! Men det var en härlig slinga jag sprang :). Och sen försökte jag hitta hem igen, och jag kom tillslut ner på en gata som jag kände igen, så då kunde jag phusta ut och springa hem igen ^^ haha.

Sen var det frukost och direkt efter det drog jag och ett gäng ner till stranden och badade. Så härligt i vattnet alltså. Måste varit ca 25-27 grader :).
Så underbart :). Vi var där nere i typ 5-6 timmar. haha :)
Skolan har ju inte börjat än så det är därför vi har tid för att göra detta. Får passa på. För i morgon börjar skolan på riktigt och då kommer vi inte ha tid till något annat än studier.

Efter promenaden hem så var det snabbt in i duschen (onödigt att duscha här egentligen, 10 minuter i solen och du är genomsvettig igen) och sedan in på basen där vi äntligen skulle börja presentera varandra och få lite info om vad som skulle hända.
Vi är typ 52 elever tror jag. Kommer aldrig lyckas lära mig alla namnen ^^ haha.
Vi fyllde i lite papper om personuppgifter, ekonomi, och tog bilder och lite sådant.
Sedan var det lovsång i rummet brevid. Och det var underbart! Så mäktigt med så många olika länder som är delaktiga. Även om typ 45 av alla här är från USA eller Canada. Men men...
Så coolt när alla bad på sina egna språk :P.

Efter det så gjorde vi en sjukt konstig lek. Alla fick var sin mugg med varm choklad och ett kex, som typ påminner om våran kexchoklad, fast denna var typ tre gånger tjockare. Och så skulle man bita en liten bit i två hörn i kakan och sedan hålla kakan i munnen medan du doppar den i chokladen och sedan suger. Du skall alltså suga upp drickan in i kexet ^^ haha. Sen gäller det att vara finkänslig och ta upp den i rätt tid innan den går sönder. Och du får inte använda händerna. Utan dra huvudet bakåg och sedan försöka äta upp den på en gång. Haha så sörligt och kladdigt. Men roligt.
Men jag klarade det :). Och då kom en ledare fram till mig och höll upp ett till kex oxh sa till mig att lägga huvudet bakot, så jag gjorde det och då kletade han in chokladen i ansiktet på mig ^^ haha. Så wierd! :D

Sen var det lunch också :P.

Nu är vi lediga fram tills läggdags. De stänger basen kl 23 på kvällen så efter 23 måste du vara på ditt rum, för allt är larmat då :O. ganska jobbigt, fast skönt ändå, för då går alla och lägger sig :).

Har nyss skypat med mamma. Skall skypa med pappa sen också när ahn kommer hem igen.

I dag känns allt bra igen. Inte lika mycket hemlängtan och jag har pretat med mer människor. Det är en tjej från Sweich som inte heller pratar engelska så bra. Så det känns bra att vi i alla fall är två som kanske behöver lite mer hjälp ^^ haha

Nu måste jag sluta skriva, för nu tröttar jag ut er. Kommer inte ens orka läsa igenom allt dett själv ^^ haha.

Ha det gött! Skall försöka uppdatera i morgon också!

Bye bye!




wiiie :)


haha fråga inte vad vi gör ^^


Poolen ifall du vill vara säker på att inte bli bränd av de dödliga brännmaneterna :O. Mne vi var för coola för poolen :P haha


snygga tjejer, eller hur? :) haha


Botanic garden :)


rolig fågel :P


Vacker vy från trädgården. Castel Hill! :)




Vem har målat det där längst upp på berget? och hur kom den upp dit? haha


Mums :) Vattenmelonsmoothie :)

Postat av: Mathilda

Ååååh bilder! :D Vad fint det verkar vara!

2011-10-16 @ 20:28:24
URL: http://mathildafoto.se

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback