Bullkalas

Hejsan hejsan!
Underbar dag det har varit i dag alltså!

Åkte till skolan bara för att ha Idrott 07:50 till 09:15. (duktig eller hur) Sen hade jag tänkt åka hem. Men jag stannade i skolan med alla andra (fattar fortfarande inte vad alla gjorde i skolan när vi inte hade några lektioner)
Men i alla fall. Efter ett tag kom Linus in med ett stort leende på läpparna. Nu skall vi baka bullar säger han! Jag flyger up och anmäler mig som frivillig :) haha. Säger ju aldrig nej till att baka.
Så först fick jag springa iväg till maxi och köpa mjölk och jäst, för det saknade vi.
Sedan satte vi igång att baka. Oj vad duktiga vi var.
Inte illa att baka kanelbullar i sitt mediaklassrum :). Älskar den salen alltså. <3
Kommer sakna våra håltimmar när vi bara hängt där inne och bakat, sjuuuukt mycket kommer jag sakna det!. Oj vad mysigt vi har haft det. Så många minnen där inne!
När bullarna var klara blev det bullkalas i stora mängder. Flera lärare kunde känna doften och listade snabbt ut var den kom ifrån. haha :)
Mysig dag i alla fall!

Och dessutom har jag precis lämnat in de sista uppgifterna i skolan. Underbart!
Har bara en matte kompletering kvar att göra tills måndag, och ett naturprov, kanske? sen är jag KLAR!!! (hoppas jag)
PS: det är en fin fin film längst ner ^^




fina bullar va :)




ca 50 bullar :)



Postat av: Mathilda

Mmmm, goda bullar!

2011-05-25 @ 14:39:13
URL: http://mathilas.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback