Kärleksmums och Idrott B

Hejsan hejsan!
Denna dagen har varit toppen!
Började med matte 07:50. Och det gick bara bra för en gång skull. Höll på med en massa logaritmer, derivata och hur man tar derivatan av e. Fattade inte i böran men sen klarnade det :).

Sen var det naturkunskap där vi fick en massa papper på olika djur som vi skulle sortera till en näringskedja. Alltså vem äter vem? Kretslopp? Och Mathilda och jag flippade ut som vanligt och skrattade åt saker som egentligen inte är så roligt :) hahah. "Love it" för att citera Mathilda
Haha kul, men vad äter ekollonet då? Han bara glufsar sig fram ^^ haha jag dör!

Sen var det håltimma i 3 timmar. Då hade Linus fått för sig att han ville baka kärleksmums. Vi treor har ju en egen mediasal som vi hänger i. och i den salen finns det ett kök med både det ena och det andra :). Några gick och handlade lite ingredienser sedan så vi satte i gång och bakade. Tiden rann ut och vi hann inte riktigt klart innan svenska lektionen började. Så alla kom lite för sent till lektionen, och sist av alla kom Linus med hela plåten uppskuren och klar och sa: Jag fyller år i dag och det tänkte jag att vi skulle fira (han fyllde inte alls år). Läraren (vikarien som är en gammal pansionär) blev inte alls så glad. Tråkmåns!!! Men tillslut fick vi äta de sjukt goda kärleksmumsen. mmm :).

Sen var det dags för Idrott B där det var min och viktors tur att hålla i lektionen. Vi hade Kondition och hinderbana som tema. Vi körde verkligen slut på dem alltså. Haha. De såg riktigt trötta ut!

Både läraren och jag blev förvånade över hur jag var som ledare. Hon trodde att jag var mer av den blyga typen, och det är jag ju. Men i träningssammanhang är jag inte blyg. Jag stod glatt och skrek ut över alla vad de skulle göra och hur de skulle göra det. Jag skrek åt dem att springa fortare hela tiden typ, haha. skit kul :)

Fick i alla fall VG+ på lektionen :) Så är nöjd! Men nu vill jag ju hålla i en till lektion, det var så roigt :). Visste inte att jag kunde vara så frammåt och prata inför folk. Men det är la bara för att det var just i ett träningssammanhang där jag trivs som bäst :)

Solen skiner i alla fall ute och jag är glad igen :D.

Nu skall jag verkligen skriva klart religionen! så....

bye bye!


Baka baka baka liten kaka :)

Postat av: Mathilda

HAHA, ekollonet hoppar fram! HAHhH.



Bra att idrottslektionen gick så bra då. ;)

2011-03-30 @ 18:36:40
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Annica Kvck

haha ja visst gör den, hopp hopp ;)



Ja jätte roligt :)

2011-03-30 @ 19:13:46
URL: http://kvickis.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback