tiden går fort när man har roligt...

God morgon! tänkte jag precis skriva, fast klockan är 16:24. Hehe ibland blir det fel. Men jag kan börja berätta om min morgon...
Jag hade bestämt mig för att ta bilen till skolan i dag. det hade snöat en massa under natten så bilen var typ begravd under snön. Tog ett bra tag innan jag fick bort all snö. Men tillslut kom jag loss och så körde jag iväg till skolan. Dock körde jag i typ 70 på motorvägen, för det var så mycket snö. O så tyckte jag det var onödigt att köra om när det låg en fet snö modd i mitten. Men men....
Jag klarade mig i alla fall hela vägen till skolan (var lite orolig ett tag faktiskt).
07:50 började matte lektionen. Och ingen mjuk start där inte. Bara rakt på sak på en gång. En väldans massa genomgångar och sedan jobba, jobba, jobba och jobba tills lektionen var slut. Stressa sedan iväg till nästa lektion, som var Psykologi. Där läste vi en massa. Och sedan slutade jag faktiskt. Brukar ha en håltimma på typ 3 timmar och sedan en kort svenska lektion. Men svenskan behövde jag inte gå på för jag var redan klar med uppgiften, så det var bara att köra hem igen. Oerhört gott :)

Stannade och plockade upp Blondie hos mormor på vägen hem. Fcik även med mig en påse med nybakta bullar som hon precis hade gjort. Känns precis som i en disney film eller nått. hehe :)

Sedan gick jag ut och sprang i snön, för det var så underbart väder ute. Helt vindstilla och inte så kallt. Dock blev det en väldig utmaning. Jag hade bestämmt mig för att "bestiga" berget vid rönnngs brygga. Ingen hade gått där i snön innan, så det var inga upptrampade stigar. Bara en massa snö. Och när det bev som brantast blev det väldigt klurigt att ta sig upp. Jag fick klättra på alla fyra för att ta mig upp. Men envis som jag är så skulle jag upp. Men det gick tillslut :).

Nu har jag gjort en smoothie och sitter här o har det gött. Men snart är det slut med det goa, skall nämligen gräva ner mig i buddhismen och hinduismens konstiga lära.

Tjao tjao!


snö snö snö :)



Postat av: Mathilda

Fuuusk. Jag var hemma typ 16.40, grr.

2011-01-12 @ 20:54:09
URL: http://mathilas.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback