Glad :D

Hejsan hejsan. I går var det verkligen en fullspeckad dag. Jag bestämde mig för att gå på filmfestivalen i alla fall. Duktigt :). Nästan inga från varan klass var ju där. Dissarrrrn...
Filmerna vi såg var jätte tråkiga. Den första var vell ganska bra, men för lång! Och den andra fattade jag ingenting om. Vad handlade den om egentligen? De blandade franska, italienska och engelska i varje mening. Hallå vad är grejen med det? Och så sov jag i 1 timme av filmen. Så fattade nada när jag vaknade. Hahaha. trodde att jag bara hade somnat till i 10 min, men icke!
Skönt! :D

Efter filmfestivalen så tog jag mig till centralen och där mötte jag upp Elin och Josse :).
Sen gick vi på jakt efter balklänningar!
Jätte roligt var det verkligen! Hittade en del fina klänningar. Men jag fick ju inte ta kort där inne i butikerna, så ni får tyvärr inte se några bilder :(.

Butikerna som sålde balklänningar stängde redan vid 18. Så vi fick skynda oss. Vi hann till 4 butiker.
Men i den sista butiken vi kom till hittade jag den perfekta balklänningen för mig!
Den var mörkblå, enkel, inte en massa krussiduller, bara en liten glitter detalj på sidan, jätte fin snörning i ryggen, lång och smal. Jag älskade den verkligen.
Efter många om och med, mycket beslutsångest och så, så köpte jag den tillslut! :D Tack och lov att jag köpte den. Annars hade jag ångrat mig. Skulle nog aldrig hittat en lika fin som passade så bra på mig. Så bra att jag köpte den. och den var inte så farligt dyr heller. Jag hade förväntat mig att alla balklänningar skulle ligga runt 4 tusen kronor. Men konstigt nog hittade vi många fina under 2 tusen. :). Men denna kostade 2390 kr. Visst det är en massa pengar för en klänning som man förmodligen bara kommer använda en gång i livet. Men eftersom jag trodde att alla klänningar skulle kosta runt 4 tusen så blev jag ju såklart väldigt förvånad och glad :).

Nu hänger den här i mitt rum, så fin. Inplastad dock, måste ju skydda den :).  Vill pröva den igen och ta lite kort så ni får se. Men jag kan inte ta på mig klänningen själv. Någon annan måste göra snörningen i ryggen, och det är väldigt pilligt.... Men å så vackert :).

Kom dock precis på att det är ganska långt kvar till balen. Men tydligen så köper folk sina balklänningar nu. Hade jag väntat till i morgon så hade den varit slut. Så det gäller tydligen att vara ute i god tid. Verkligen i god tid!
Känns skönt att ha det gjort. Nu gäller det bara att hitta fina skor och så...

Elin hittade dock aldrig någon balklänning som hon direkt ville köpa. Men hon hittade fortfarande skit fina som hon var ur snygg i. Men man måste ju vara nöjde med färgen och så...

Efter köpet så åkte vi hem till Elin syster Josse. Där åt vi kvällsmat och spelade spel. Supermysigt :).

Sen vid 20:30 tiden åkte Elin och jag hem och var hemma runt 23:30 tiden. Lång och rolig dag :).

Nej nu skall jag plugga en massa svenska och religion.

Bye bye!

Filmfestivalen. Draken!


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback