Vaccination inför Australien

Hejsan hejsan!

I dag har det varit en fullspäckad dag!
Anna och jag har varit i Göteborg hela långa dagen typ.
Vi åkte hemmifrån vid typ 9.
Direkt när vi kom fram till Göteborg så gick vi till City akuten i nordstan där vi tog var sin spruta mot twinrix. Vi måste ta massor av sprutor ifall vi skall vidare till Asien, eller aa jag skall i alla fall det. Men hon som gav oss sprutan sa att vi skulle ta de andra sprutorna i Australien i stället då vi vet vart i Asien vi skall. För man skulle tydligen ha olika sprutor beroende på vart i Asien man skulle. Så så får det bli antar jag ^^
Sedan hade vi ont i armen hela dagen ^^ haha, nä men lite :P

Vi har shoppat en massa saker inför Australien. Jag har handlat för mer än vad jag egentligen har råd med, men jag måste ju ha med mig allt till Australien, så det är bara att betala antar jag....^^
Jag köpte i alla fall: En sovsäck, resväska, plasttallrik+mugg och bestick, ficklampa, engelsk bibel, mascara, foundation, puder, eyeliner, 2 linnen, en t-shirt, ett par jeans, en tub-tröja, en kavaj, ett par shorts och en tjocktröja.
Aaaa just det ja. På hemvägen köpte jag 5 nya fiskar också. Varav en är en mal. Äntligen har jag en mal som kan äta upp alla alger i mitt akvarium :D. De andra 4 fiskarna är olika färger. 3 st är oranga och jätte fina och den femste är knallröd :).

På vägen hem så bestämde Anna och jag att vi måste ha döpt fiskarna innan vi kommer hem. Detta blev vårt resultat efter "mycket tänkande" haha:
Mal: Blunder
Orange hane: Musse
Orange hona: Mimmi
Orange hona: Lotta
Röd Hona: Anna (bara för att Anna valde ut den röda)

Köpte också fiskmat till dem såklart :).

Senare nu i kväll har det blivit chill i soffan och kollat på Robinson. Nice ;)

I morgon bitti skall jag till frisören och färga moroten på mitt huvud, och kanske klippa av den ^^ haha men nej, bara en liten bit. ^^
Det ser ut som om det skall bli fint väder också. Så skall nog åka Inlines dit :D

Ne nu skall jag sova och vila min arm ^^ haha.

Ha det bäst!

Natti natti! (fiskarna hälsar)  (ni får se bild på dem i morgon)


Jag har alltid velat ha en kavaj men har aldrig riktigt "vågat" köpa någon eftersom jag inte passat i det, men detta tycker jag var ganska snyggt, eller? :)


Kycklingsalladen på "Paprika" är helt sjukt god :)


Random folk ^^



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback