smutsigt i solen

Hejsan hejsan!
Bara för att alla facebook status-uppdateringar har innehållit ordet sol idag så är jag tvungen att vara Svensk och också kommentera vädret.
Oj vad fint väder det har varit i dag. Stekande sol hela långa dagen. :D
Började dagen med att spela tvärflöjt på mötet, och det gick fin fint :).
Sen har jag legat och stekt på altanen i stort sett hela eftermiddagen. Har fått en massa fräknar och ser nu mer ut som pippi långstrump än hennes kompis Annica. Haha :P.

Vi grillade även där ute på altanen. Både fläskfilé och marshmallows. Kändes precis som sommar. Så härligt.
Det var ju så varmt också så fick sätta på bikini och sola i :) hehe.
Sen helt plötsligt dök Emelie upp bakom staketet. Tittut!. Då hade hon gått ändå från sig (rönnäng) hem till mig. Duktig tjej :).
Så jag bjöd in henne över staketet för att avnjuta en bränd ananaspaj på altanen :) haha
Sen käkade vi piggelin, stekte i solen och lyssnade på "Gyllene tider". Haha sån nostalgi. Redigt gött asså! :D

Efter lång tids stekande på altanen och många fräknar senare så kom vi fram till att vi ville sätta upp studsmattan. Så vi körde iväg till sjöboden och började lasta. Flitiga tjejer :P.

Väl hemma igen började vi montera allt. Det var inte enkelt kan jag ju säga. Men efter många om och män (vi var själva) så var vi klara :D.  hehe

De första hoppen var underbara. De första hoppen innan man har satt på skyddet runt om. Då flyger man ljudlöst upp i luften. Underbart :) haha

Och inte nog med det. Sedan började vi tvätta alla mina 20 kg sten som jag har köpt till akvariet. Och det var ett jobb som heter duga. Det tog tid och det var kallt och smutsigt. Men nu är stenarna någorlunda rena och ligger på plats i mitt nya akvarium :)

Det har varit en lång och underbar dag! En massa sol och en massa jobb. Gött!

Nu skall jag kolla film tror jag, så.....

Bye bye!


Stekare i solen, med en glass i handen och "Gyllene tider" i luften :P


stekare


Första hoppet på året=lycklig!


Smidigt värre!


Wiiie :)


Då var stenarna på plats i akvariet. Fattas bara vatten och fiskarna själva. haha :)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback