Lördagens festligheter

Hejsan. Har haft en underbar helg och har så mycket att berätta, så mycket så att ingen kommer orka läsa allt ändå. Men skall försöka göra mig kortfattad.
I lördags, efter att familjen uppvaktat mig, så åkte vi iväg till Sundsby. Där gick vi runt i över 4 timmar. Vi gick en slinga i skogen för att komma upp till toppen av berget. Där såg vt ut över hela Tjörn typ. Solen stekte och det var helt underbart väder. Vindstilla och klar sol :). Sedan började utmaningen att ta sig ner från toppen. Vi gick via grottorna, och det var inte det lättaste. Inte för Blondie i alla fall som har så korta ben och inte kan hoppa ner från vilken klippa som helst. Feg som hon är dessutom. Så pappa fick bär ner henne för vissa branta ställen. :). Vi stannade många gånger längs vägen och bara njöt. Tillslut när vi kom ner till marknivå igen så gick vi till cafét och åt. När vi var klara så insåg vi att vi hade glömt vår ryggsäck med alla våra grejor någonstans på toppen. Hmmm var hade vi glömmt det?
Jag tog fram min kamera och bläddrade igenom mina kort för att förhoppningsvis kunna se när vi hade den senast. Och det gjorde jag, såg en bild där ryggsäcken var med och på nästa bild var den inte med längre. Då måste vi ha lagt den där tänkte pappa och jag. Så vi sprang upp hela vägen till toppen igen. Oj oj oj vad varmt och svettigt det var. Men så sjukt roligt. Älskar att springa i skogen och kuperad mark. Det var typ det bästa med hela utflyckten, att vi glömde ryggsäcken så vi fick springa upp igen för att hämta den, haha :).
Sedan brummade vi i alla fall hem. Efter många timmar i solen.

Väl hemma upptäckte mamma och jag hur solbrända vi hade blivit. Röda som tomater, haha :).
Jag började i alla fall göra i ordning mig. Sedan bakade jag Creme brulee till tjejerna som snart skulle komma.

Tiden sprang iväg och plötsligt var kl 18 och folket kom :).
Till min stora förvåning så kom Malin och Carro in med ett bamse-stort paket! Kom knappt igenom dörre, haha. Vad har de nu hittat på?
De visade sig att Malin, Carro, Elin, Anna och Mathilda hade samlat ihop till ett bamse stort akvarium! Haha så nu kan mina fiskar få plats. Jätte roligt verkligen! Tusen tack för det tjejer! Är sjukt glad:D
Från Johanna fick jag en as söt kakburk som jag kan lägga alla mina kakor och muffins i :). Heheh söt! Och från Emelie fick jag en ratt till Mario Cart Wii :). Jätte roligt :) heheh.

Sedan bakade vi alla var sin pizza. Vi gjorde en stor deg och delade upp så alla fick var sin bit att kavla ut sin egna pizza på :). Sedan la vi på lite allt möjligt och in i ugnen. Supergott! haha :).

Sedan spelade vi en massa spel och hade det superroligt. Under vem som skrek högst när vi spelade Mario Cart! haha :). Måste varit Malin, eller jag kanske, eller Elin ^^ haha

Sen käkade vi mina creme brulee :)

Efter det kollade vi på film på min fina "bio" där uppe, haha. Vi såg på "Legend of the guardians". Själva handlingen kanske inte var så bra, men animeringen och effekterna var grymt bra :D.

Helt plötsligt var klockan 03 på natten och folket gick hem.

Kvar blev jag i ett tyst och stökigt hus. Men jag städa snabbt upp allt och gick sedan och la mig.

Hade den bästa födelsedagen ever! Så sjukt glad för allt!
Tack alla för att ni är så otroligt fina! <3


Halvvägs upp på toppen!


Lycklig tjej!


Toppen! :)


Fika :)


Trångt i grottorna :P


klätterapor :)


Blondie kommer minsann emellan!


Lycklig :)


trädet har vält!


Vår :)




Paddan!!! Han får avsluta vår utflyckt!

Nu kommer bilderna från Tjejmiddagen!


pizzabak! :)


Glada :)


Spel!


Visst ser man smart ut i de där röda glasögonen :)


haha lagom coola som kör Mario Cart :)


Bränna creme bruleee :)


Sen blev det Legend of the Guardians!

Nu vågar jag inte lägga upp fler bilder, i alla fall inte på folket, för då kanske de blir sura :) heheh

Tusen tack för allt! <3

Postat av: Mathilda

Hihi, kul att du gillade akvariet. ;);)

2011-04-11 @ 13:44:08
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: malin

haha vad får dig att tro att vi skulle bli arga :O ;)

2011-04-11 @ 18:20:47
Postat av: Annica Kvck

haha ja jätte roligt :D Tack!

Ja du malin, ni har inte alltid blivit så glada när jag lagt upp bilder på er :P haha <3

2011-04-11 @ 21:10:35
URL: http://kvickis.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback