Full fart

Allt har gått i ett nu såhär i juletider, så har inte hunnit blogga så mycket.
I går (25/12) spenderades nästan hela dagen och kvällen hos min moster, och alla mina kusiner och kusinbarn.
Tomten kom också då. Men bara till de snälla små barnen, så jag fick inget :( haha.

Men det lustiga med hela dagen var att ett av kusinbarnen som aldrig har pratat med mig eller ens vet vad jag heter blev helt galen och ville leka med mig hela dagen/kvällen. Så jag fick inte en lugn stund. Hon var högt & långt och lät mig aldrig vara i fred. Haha. Lite kul ändå... Trodde att alla barnen var rädda för mig eller nått. Men de var de inte, i alla fall inte nu under jul. Jag är ganska säker på att nästan gång vi träffas så kommer hon låssas som att hon inte känner mig, i alla fall i början. Typiskt barn... ;)

Jag och tommy var också ute och sprang i kylan på kvällen. Vi sprang drygt 1 mil. Det var väldigt skönt, fast det var ganska kallt i slutet. Men det  får man tåla :).
Efter löparrundan så tränade jag lite med mammas pilatesboll, som hon har fått av mig i julklapp :). Väldigt underhållande måste jag säga, hehe.

Sen blev det välförtjänt mys i soffan med film ;).

I dag 26/12 så blev jag väckt av pappa som sa att det var frukost. Jag fick pallra mig upp eftersom vi under jul skall envisas med att äta tillsammans. Men det är bara mysigt =).
Sedan fick jag sms av Elin som sa att hon kommer om drygt en timma. Så då fick jag fart.
Upp och dammsög och städa hela mitt rum, som för ovanlighetens skull var stökigt efter alla julklappar och sådant.
Sedan göra mig i ordning och allt sånt där tjejigt trams... ;)
Men jag hann precis klart tills Elin kom.

Vi spenderade några timmar med att kolla på "Grodan boll" då Elin ville bevisa att "kotte Grön" hade rosa hår. Jag fick snällt ge med mig.
Och så spelade vi "Tjolahopp" tre gånger. Elin vann med 2-1.

Sedan skulle Elin hem och jag skulle till mormor för att äta lunch.
Fast jag tittade bara på när de andra åt. De åt ju äckling kött-korv. Nej sådant slämmigt äter jag inte. Tack vet jag sallad!

Och nu sitter jag här med min kära hårblås och värmer mig...

Så nu har jag tagit i kapp det jag har missat att blogga.

Hur många orkade läsa allt? (upp med en hand)

Kram på er alla!
Fast ni som inte orkade läsa allt förtjänar ju ingen kram... ;)





Jag gillar min "ekorre tröja" ;)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback