Göteborgsvarvet-Världens största halvmaraton

Ja i dag har man då sprungit Göteborgsvarvet. Som förvånandsvärt är världens största halvmara (21 km) vilket är lite svårt att tro. haha. Men det var 53 tusen som sprang men över 100 tusen runt omkring. :D Inte illa. Och lilla jag startade i startgrupp 11 av 19 (p.g.a att jag köpte en komis startbevis.) Så det gick inte så fort för mig. Fick springa slalom typ hela vägen, för de gick så långsamt och det var så SJUKT mycket folk. Men det var hilma rolig asså. :D

efter 1 timma och 46 minuters löpning så var jag äntligen i mål. Så fort jag kom i mål så ropade någon "Fortsätt frammåt med händerna på huvudet" och ja ba, haha va? varför då? Typ som om man blir gripen av polisen eller något. haha men det var bara att fortsätta frammåt. När jag hade fått min medalj så gick jag för att leta rätt på mamma o pappa men klantigt nog så sa de inte var vi skulle mötas. Så jag velade runt i nästan 40 minuter innan jag hittade dem. och då hade jag redan frågat folk om att få låna deras mobil för att ringa dem, men det var så många som ringde så telefonnätet var upptaget. :O Men jag tog det lugnt och hoppades att de skulle dyka upp förr eller senare. och de gjorde de ju, :D med en ros i handen till lilla mig.

Sedan gick vi till en resturang och åt MASSSA mat :D Sedan rullade vi hem i våran nya fina bil. haha :D Men nu är jag redigt trött och har ont i knät, men jag är väldigt stolt :D så det så :D Men nu skall jag sova.

Tjingeling!!

Kolla in videon här nedanför och se om du kan se mig när jag springer förbi! :D Titta noga. Jag har blåa byxor och svart tröja och så vinkar jag, så du kan nog inte missa mig, men det går ganska fort så kolla ordentligt :P




från göteborgsvarvet







Postat av: Anonym

vad kom du på?

2009-05-17 @ 00:12:42

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback