greetings from Linköping

Hejsan hoppsan. Lyckades få tag på lite internett nu. Anna hade med sig sitt modem så lånar det lite nu :P.
Bilfärden hit i går gick bara bra. Sjukt segt bara. Har aldrig kört såhär långt innan. Tror det är ca 36 mil från klädesholmen till Linköping, skeda. Jag körde hela långa vägen. Stannade bara en snabbis i Jönköping för att gå på toa och de andra fikade ^^.
De sista milen dit var jag jätte trött och det kändes som jag skulle somna framför ratten. Farfar och mormor är ju "döva" båda två och Tommy kollade på film. Så det var ingen jag kunde prata med för att hålla mig vaken. Så jag var tvungen att ringa upp pappa och så fick jag prata med honom en stund mendans jag körde för at hålla mig vaken. haha. Och så sjöng jag lite för mig själv :P Tur att ingen hörde mig ^^

När vi kom fram och alla hade kommit så åt vi tacos. Mums :) Sedan blev det tårta och presentöppning. Pappa fick ett ekolog och en skinnjacka ifrån mamma. Och från oss "barn" fick han en upplevelse. En flygtur med en paramotorflygning.Så det skall han få ge sig ut på, när han vill. Det skall han få göra i Stockholm också så vi bjuder han på hotell när det väl är dags också :). Från sin pappa fick han konstigt nog ett bidrag (pengar) till en resa till den helia landet. Fatta vad häftigt, vill också åka till Jerusalem.

I dag har vi varit en sväng till gamla Linköping och tittat. Supermysigt verkligen. Vi tittade in i en butik som sålde en massa trä-dekorationer. Tavlor, prydnader, ljus. En massa coola och sjukt fina saker. Ville ha sååå mycket där inne, men allt var svindyrt, eftersom det var handgjort.

Sen fikade vi på ett jätte mysigt café och efter det bar vi oss iväg hemmåt igen.

Jag har försökt plugga så mycket som möjligt nu under de lediga stunderna. Har ju Idrottsprov på tisdag. Så har nu äntligen svarat på alla 51 instuderingsfrågorna. Nu gäller det bara att hinna lära sig dem innan tisdag morgon. Jag måste lära mig minst 17 frågor per dag. Kommer aldrig hinna det. Stress! Jag som måste ha MVG i idrott. Hehe bara att kämpa på I guess.

Kl 18 har vi en bokning på en fin restaurang. Pappa vet ännu inte om vart vi skall eller vad vi skall göra. Bara att vi skall åka kl halv 6 och vara finklädda, haha :P. Kommer nog bli kul. Fast säkert äcklig mat (hur kan jag med och säga så?) jo jag vet, jag är hur kräsen som helst. Gillar bara mat som jag har lagat själv, så jag vet vad det är jag stoppar i mig ^^ haha

Men nu har jag redan skrivit på tok för mycket, så bäst jag återgår till pluggandet och mina 17 frågor som jag måste hinna lära mig i kväll. Goooood luck!

Bye bye!


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback