Birds

havent you heard the bird is the word!

Har precis labbat på naturkunskapen. Vi gjorde egna "fåglar" av sugrör och papper. Vi kastade tärningar och kronor för att slumpun skulle avgöra hur fågeln skulle muteras. Om den ena vingen skulle minskas en cm på brädden eller förlängas med 2 cm på omkretsen, typ. Och så skulle man kasta fåglarna och se vilken som kom längs. Den som kom längs överlevde och kan alltså föra sina gener vidare till nästa generation. Alltså utgick vi ifrån den "vinnande" fågels mått och påbörjade en ny mutation. And so on!
Alla andra i klassen var skit snabba och hade typ gjort 3-4 generationer innan jag och Mathilda ens hade gjort klart vår första. Haha långsamma, nej vi var nogranna :).
Men det gick ju bra tillslut. :)

Nu försöker jag fördriva tiden, bussen går om ca 10 min. Har, för ovanlighetensskull ont i huvudet i dag. Inte okej :/. Men det är ju helg nu!!!! Så det är bäst :D. Blir nog en awesome helg. Hoppas jag. Om jag inte går och typ skadar foten som jag brukar göra innan jag skall tävla ^^.

ne nu skall jag gå till bussen.
Bye bye!


Birds!


Den vinnande fågeln! :)

Postat av: Mathilda

Haha åh vilka fina fåglar alltså

2011-03-17 @ 17:46:54
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha den labben har jag också gjort ju, fast det var på biologin :)

2011-03-20 @ 22:30:34
Postat av: Elin

Haha den labben har jag också gjort :)

2011-03-20 @ 22:33:22

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback