Bal uppdatering!

Nu tillbax till balen som var i förrgår!

Dagen började med att jag åkte iväg till frisören kl 12 för att fixa balfrisyren. Efter ca 1 1/2 timme var jag klar. Och supernöjd!! Blev verkligen jättefint :).

Sedan körde jag hem och gick direkt hem till Elin för hon skulle hjälpa mig med sminket och att få på mig klänningen (det är hur mycket snörning som helst i ryggen, som tar sjuk lång tid att snurra upp). Det tog drygt 2 timmar sedan var jag klar. Tack för hjälpen Elin! :).
Pappa kom och hämtade mig och sedan åkte vi ner till havet och tog lite kort på mig vid bryggan. Så fint så :) (hur ofta kan jag säga till mig själv att jag är fin? aldrig!). Efter fotograferingen så kom mormor och mamma som också ville följa med till marstrand och kolla på alla fina bal-människor.

Väl framme på marstrand blev det en massa fotografering och sådant kul :). Tur med vädret hade vi också :) pusth!!
Efter ett tag gick vi in och då bjöds det på förrätt. Efter det sprang vi runt och velade tills huvudrärtten kom. Och mellan huvudrätten och efterrätten så var vi ute igen och tog fler kort, då solen tittade fram :).
Efter all mat och sådant så var det dans och mingel för hela slanten, hela kvällen lång.
Jätteroligt var det verkligen!
Längtar tillbaka! Det var så sjukt härligt och ovanligt att få känna sig så fin för en gångs skull :).

Balen var slut runt 01:30. För tidigt!!
Men då pallrade vi oss iväg till färjan i onda fötter, fast jag hade faktigst inte så ont :).

Väl hemma igen så var det bara till att försöka få av sig klänningen som tog väldigt lång tid, med all snörning, men sedan var det bara rakt ner i sängen typ, orkade inte ta ut alla nålar från håret.

Men summan av kardemumman ?? haha. En sjukt underbar kväll, helt fantastisk och rolig. Gör gärna om det tusen gånger till!

Men nu är det över och i morgon är det studenten!

Har spenderat hela dagen med att baka. Har gjort 3 tårtor nu! En citronmarängpaj (min favorit), en hallonmoussetårta och en jordgubbscheescake :). Kommer bli så roligt i morgon! Även fast det skall regna hela dagen, skit samma!! Det är ju studenten"!!!!! Kan inte fatta att det redan är slut, det har gått så sjukt fort :(. Kommer sakna allt sååå mycket! Fast det är ju redigt skönt att sluta också :). Och till hösten blir det Australien!!!! :D

På kvällen i morgon blir det ju studentfesten också. och på söndag drar jag och mamma till turkiet och slappar i en vecka! :D. Skall bli skönt att vila upp sig innan jobbet drar igång hela sommaren.

Nej nu har jag redan skrivit för mycket, ha det så bra gott folk!!

Tjao tjao!!! :D

























nej nu orkar jag inte lägga upp fler bilder. Alla bilderna finns på Facebook!


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback