hälsning från Turkiet!

Hejsan hejsan! Här kommer en allt för varm hälsning ifrån varma Turkiet!
Flygningen ner hit gick bara bra, trots att mamma var rädd ibland, men hon klämde bara sönder min hand då ^^ hahah. Sen åkte vi buss mitt i natten för att ta oss till Alanya som låg ca 2 timmar bort. Vi stannade halvvägs för att sträcka på benen och käka kebab, typ ^^. haha.
Väl framme vid hotellet fick jag snacka en massa med personalen eftersom mamma inte kan engelska ( jag får vara mamma åt min egen mamma) haha. Tillslut löste sig allt.
Vi sov gott de få timmar som var kvar av natten :).

I dag har vi i alla fall kollat runt i området en massa, alltså gått sjukt mycket. Mycket att se på :). Sen har vi såklart solat och badat. Det var sjukt höga vågor och den röda flaggan var utsatt vilket innebär att det är farligt att bada. Men jag höll mig vid strandkanten och lät de stora vågorna forsa över halva mig, alltså inte hela mig som vissa galningar gjorde, så de drogs ner under vattenytan en längre stund, as läskigt ju. Men oj vad kul det var :). Mamma vågade knappt titta på, hon gillar inte vågor. Så hon låg och stekte i stället, och det gjorde jag med sedan. ^^

Efter drygt 2-3 timmar vid stranden var vi jätte hungriga och gick till en trevlig restaurang där det jobbade en svensk från Örebro. :D hehe. Jag åt en bamse stor lax och mamma åt kyckling, ifall ni ville veta lixom ^^.
Sedan satt vi kvar där en lååång stund och pratade med personalen, som var väldigt skämtsamma och omogna ^^ haha.

Sen har vi vandrat runt i området ännu mera, i flera timmar. Så mysigt att bara gå runt och kolla. Stanna och äta glass vid stranden och smita in på en så kallad "supermarket" och handla lite :). Frukosten här på hotellet består ju bara av vitt bröd i stort sett och det äter inte jag. Så vi har varit på jakt efter grovt bröd och typ youghurt eller flingor. Tillslut hittade vi det, precis previd hotellet typ ^^ haha. Så nu har vi wasa knäckebröd och grova flingor och youghurt. Måste få äta en riktig frukost förstår ni, inte bara vitt bröd ^^ haha.

NeNej nu skall jag inte sitta här mer och tjöta. Nu skall vi nog gå ner och ta en glass eller kaffe??

Ha så kul i kalla Sverige!!

Bye bye!


lycklig :)




sköööönt!!


Vågorna är sjukt mycket större än vad kameran lyckades fånga ^^


Postat av: Carro

roliga vågor! :D

2011-06-13 @ 23:29:22
Postat av: anna

tror de är oleanderblommor däääär på bilden :) hihi (fast inte säker)

2011-06-14 @ 00:57:02
URL: http://oleanderanna.blogg.se/
Postat av: malin

åååh fyy va underbart ni har det!

2011-06-14 @ 10:55:47
Postat av: Annking

Underbart ser det ut som ni har. Vi har det blåsigt. Men uppehåll. Bra att du hjälper mamma med engelskan..det är inte så enkelt o inte kunna språket ordentligt. Ta de lugnt o koppla av hela veckan. Kram

2011-06-14 @ 10:55:59
Postat av: Lise-Lotte

hej på Er ! Härligt att höra att ni har det så gott. Jag är riktigt avundsjuk på Er. Bada för mig också och gotta Er riktigt ordentligt nu. kram från Lise-Lotte, Ikke och Princess.

2011-06-15 @ 23:23:24

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback