Indisk quorngryta

Hejsan hejsan.

I dag har det varit ännu en misslyckad dag. Jag förstår inte vad som har hänt med min motivation till att plugga har tagit vägen. Jag öppnar boken för att plugga men det tar inte lång tid innan den är stäng igen och jag är någon annan satns. haha, inte okej..... Hur skall detta sluta egentligen? sista terminen och allt....

Men jag har i alla fall gjort ett gott försök. Eftersom det var helt sinnes vackert väder ute i dag så var jag ju bara tvungen att göra lite varm choklad med mini marshmallows i och ta med mig ut och sätta mig vid havet, i snön, i solen. Sjukt underbart! det ändå som förstörde det var ju samhällsboken som låg brevid mig. Men jag skrev några rader i alla fall :P.

Sen har jag också lagat vegetarisk kycklinggryta. Och den blev sjuukt god. Quorn är min nya favorit grej nu asså :). Sjukt gott var det. Ni kan få receptet här om ni vill :P.

Indisk quorngryta med curry:

6 portioner indisk quorngryta med curry
  • 1 pkt quornbitar
  • 2 msk smör eller olja
  • 2 gula lökar
  • 2 morötter
  • 4 äpplen
  • 2 bananer
  • 1/2 vitlök
  • 3 dl grädde eller sojagrädde
  • 3 dl vatten
  • 1 tsk garam marsala
  • 0,5 tsk currypulver
  • salt och peppar
  • 1 flaska Mango Chutney

Så här lagar du Indisk quorngryta med curry:

  1. Skär alla grönsaker, vitlöken och frukt i tärningstora bitar.
  2. Bryn quornbitarna i panna med lite smör eller olja. Lägg över i en gryta.
  3. Bryn grönsakerna och frukten också.
  4. Lägg därefter alltsammans i en kastrull och häll över grädden, vatten och garam marsala pulvret och currypulver.
  5. Låt quorngrytan puttra i kastrull en halvtimme.
  6. Koka under tiden basmatiris. Gärna med en bit kanel, 2-3 muskotblommor samt en nypa gurkmeja.
  7. Förbered skålar med russin, mango chutney, nötter och mango samt ananas i kuber.
  8. Smaka av quorngrytan med salt och peppar samt mango chutney samt mer curry om så önskas.
  9. Garnera med hackad koriander (smaka först om du gillar koriander).
  10. Servera quorngrytan med ris, skålarna och mango chutneyn.


Så till kvällen har jag tränat och sedan kollat på film. Trevligt :). Börjar dock få ångest över pluggandet nu asså. Jag fattar inte vad som har hänt med mig :O.
Ja ja.... nu skall jag sova.
Natti natti!
Men först lite bilder, of course :)


det gäller att hitta motivationen ;)


Gott :)


Mina fina termosmugg som jag har fått av Anna :)



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback