grillade äpplen vid havet

Hejsan hejsan. Sitter nu på bussen och skriver detta. Skulle egentligen plugga men jag orkar inte riktigt. Kan inte fokusera på bussen. Jag somnar ju bra så fort jag sätter mig, hehe.
I dag gick jag upp kl 7 fast jag började skolan 14.30. Men som vanligt så skulle jag plugga innan skolan. Hade bara en enda matte lektion. Och duktig som jag var så åkte jag buss i 2 timmar för att ta mig till en enda lektion. Fick stå ute i kylan och vänta på röd express i över 30 min. Oj vad sen den var. Som tur skulle jag ha varit framme 30 min innan jag började, så jag hade lite marginal, men nu hade jag ju inte det längre. Så det var bara till att kubba järnet hela vägen till skolan. Och kom bra pytte lite för sent ^^.

 

Matte lektionen blev jag inte mycket klokare av. Har prov nästa vecka, fruktar för det nu asså! Men sen är det bara ett kapitel kvar sen är kuren slut. Men föst måste jag genomlida nationella provet också. Men det klöser sig nog. Förhoppningsvis. Men nu mer om gårdagen…

 

I går var det helt sjukt fint väder. Sol hela dagen, och blank is på havet. Hela familjen åkte iväg till Säby ö och gick en lång promenad där. Vi stannade och fikade halvvägs. Vi satt vid havet och grillade äpplen, drack varm oboy, solade och hade det supermysigt. Bästa dagen på året hittills. Och ett perfekt avslut på lovet. På tillbakavägen genade vi över havet. Vi visste att det var väldigt långt-grunt där så isen var hård. Och det var många som åkte skridskor där. Så vi spatserade över isen :). Anna var lite rädd, men jag försökte lugna henne. Hehe :)

Under hela promenaden så läste jag ur min naturkunskaps bok. Effektivt! Jag lär mig så mycket bättre om jag får röra på mig samtidigt. Så jag lärde mig en hel del under den 3 timmars långa promenaden.

 

När vi kom hem så fortsatte jag att plugga. Lite senare så kollade vi på när Tommy skulle bada, den galningen. Vi fick hacka hål i isen så han i över huvud taget kunde bada, haha.

 

Sen var det dags för Daniel och Anna att åka hem :(. Tragiskt. Men jag träffar dem igen om 2 veckor. Då det är öppet hus på högskolan i Halmstad. skall blir intressant.

 

Men nu är jag snart hemma. Om typ 10-15 min. Då blir det ännu mera plugg. Har dock inte bestämt mig för om det är någon idé att plugga samhäll, då jag har prov i morgon och inte har öppnat boken än. Kommer ju aldrig klara det. Men jag har inte haft tid att plugga samhäll. Har haft fullt upp med naturkunskapen hela lovet. Kommer knappast hinna lära mig någonting i kväll. Får vell helt enkelt få mitt första IG.  Känns som att naturkunskapen är viktigare just nu.

 

Ja nu har ni haft tillräckligt att läsa för ett tag, om det nu var någon som orkade läsa allting. Hehe.

 

Tjao!

 

Anna och daniel

 

Stenstugan :) solade lite på havet ^^ hehe

 

mmmm gott :)

 

 

Blondie njuter

 

 

 

 

effektiv :)

 

 

ner i plurret :)


Postat av: GUEVACCI

tack =) Va bra, min helg har varit dunder ;) planer för dagen då? :P

2011-02-22 @ 13:36:18
URL: http://guevacci.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback