Heldag på havet

Nämen hejsan igen! Fick lite blogglust nu efter en underbar dag ute på havet.

Jag vaknade vid 10 tiden och tittade ut genom fönstret och såg ett spegelblankt hav och en strålande sol. Snabbt hoppade jag upp ur sängen och började packa ner frukost och annat gott. Sedan tog jag min lilla gummibåt ut till en holme.
Där har jag legat och stekt hela långa förmiddagen. Sen kl 14 så hämtade jag upp Elin i hamnen och så drog vi först och tankade och sedan åkte vi iväg till min holme igen. Där chillade vi och hade det hur mysigt som helst :). Vi var där ända fram till kl 19 typ.
Vi fikade, pratade, kastade macka, var allmänt knasig och skrek högt typ och plockade ca 1,5 liter björnbär. Mums! :)

Jag ser btw ut som en räka efter denna långa dagen ute i solen. Jag trodde inte att solen skulle ta någonting, men det har den uppenbarligen gjort ^^ haha.

När vi väl kom hem igen så gick vi och handlade lite och sedan bakade vi en björnbärspaj på våra nyskördade björnbär. Mums vad gott det blev :).

Jag har precis kört Elin till bussen och nu sitter jag ute på altanen i mörkret med levade ljus. Så underbart härligt :).

Vilken dag det har varit alltså. Sjukt härligt. Och att jag var ledig just i dag var ju hur tur som helst :).

Här kommer lite bilder från dagen :)






haha ja vad gör vi ^^


Elin försöker hälla vatten på mig ^^






Någon hade eldat direkt på berghellen så att det har vittrat sönder. Inte okej!


Dagens fångst. + en termos full också :)




Mmmm björnbärspaj :)


Gott :)



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback