Inlines

Hejsan hejsan!

Skolan i dag gick hur bra som helst. Till och med matten med alla dess e och lna. Vi räknar ju bara med bokstäver nu i stället för siffror. haha, vad är grejen med det?

Kom i alla fall hem vid 17 tiden och tog en promenad med Blondie. Vädret var så sjukt fint så jag bestämde mig för att ta årets första inlines tur. Eftersom gaterna nu är sopade :).
Jag fick med mig Tommy och så bar det iväg.
Efter typ 6-7 km fick jag seriöst sjukt ont i fötterna. Det skavde och känndes som jag fick en kniv i foten hela tiden. Dumma inlines-tillverkare som inte kan göra en bekväm sko som inte skaver. Vi vände och försökte åka hem, fast en annan väg, men efter bara några hundra meter fick jag ge upp. Det gjorde så sjukt ont så jag kunde helt enkelt inte fortsätta. Och ingen mobil hade vi med oss heller, så vi kunde ju inte direkt ringa efter skjuts. Men tillslut tog jag helt enkelt av min inlinesen men behöll innersulan på fötterna (som tjocka strumpor) och så höll jag inlinesen i händerna. Haha måste sett sjukt roligt ut när jag kom springandes där i strumpor, hjälm och inlines på händerna ^^.
Jag genade över skogen hem, så det gick lite fortare. Tommy körde runt hela vägen och vi möttes exakt samtidigt där de två vägarna möts. Hur i hela friden lyckades vi med det? hahah :). Sjukt skillat i alla fall. Men sprang i alla fall hem i bara sulorna och hjälmen på huvudet de 5 sista km. haha :) Mötte en tant i skogen som tittade lite roligt på mig. Inte konstigt när det kommer en dåre springandes i strumpor och hjälm, haha :). 

Nu har jag en massa skavsår och blåsor på fötterna som gör ont. Men det skall nog gå över. Jag är i alla fall taggad på att köpa nya inlines. Snabba, bra som inte skaver. Eftersom det är väldigt bra träning för undersidan av låren när man åker inlines och då spänner låren hela tide :). Så det skall jag börja göra oftrae, om jag nu hittar några som inte skaver :).

De var allt för i dag, nu skall jag ner och chilla i soffan :)

Bye bye!


Gjorde chokladmousse i går till släktkalaset. Tog såklart kort på det för att använda
till min receptbok. Men kolla Blondie i bakgrunden! hahah :D

Postat av: Mathilda

Wihu, jag ska med äta chokladmousse nu! Hehehehhh =)=)))=00990o

2011-04-11 @ 21:59:50
URL: http://mathilas.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback