fisk

Hejsan hoppsan. Sitter nu hoss Malin och har det gött just nu. :)
Nationella svenska gick bra tor jag. Efter provet åkte jag och Malin till Göteborg för att köpa fiskar.
Men jag kan ju säga att allt failade ganska ordentligt. Efter många timmars strosandes på stan och mat på paprika så spenderade vi många timmar på att funderande kring vilka fiskar jag skulle ha. Tillslut bestämde vi oss och så köpte vi dem, men det slutade med att vi fick lämna tillba allt eftersom vi inte har startat akvariet där hemma. Jag hade då ingen aninin om att man var tvungen att hälla i vattnet i akvariet minst 2-3 veckor innan fiskarna får hoppa i. För det skall bli rätt bakteriekultur för fiskarna. Skit jobbigt asså!
Och personalen det första stället vi köpte fiskar på blev inte alls glada när vi kom tillbakaka. De blev rättare sagt förbannade typ. haha. Den tjocka tanden ba " Vet du hur man startar upp ett akvariet eller" men en jätte tyken ton. "Ni måste ju för allt i världen vara ärliga"
Åh vad arg jag blev på tanten. Skit irriterad. Det är för allt i världen deras uppgift att fråga om vi vet hur man sköter akvariet och hur fiskarna skall ha det för att må bäst. De kan ju inte ta för givet att alla som kommer och handlar är "fiskexperter"

Men jag köpte i alla fall 20 kg sten till botten, dekorationer och lite rengöringssaker. Så nu blir det bara till att fylla akvariet med en massa vatten och låta den stå där i 3 veckor innan jag kan köpa fiskarna igen. Men jag tänker absolut inte gå tillbaka till samma affär igen. Aldrig i livet. Jag och Malin får åka någon annan stans ^^

Sen brummade vi hem lite små irriterade och jag körde lite vildare än vanligt.
Men nu vill jag bara glömma allt som har med den arga tanten att göra...
Får helt enkelt fylla akvariet med vatten och åka någon annan stans och köpa fisk om 3 veckor!

Men nu skall jag och Malin göra äpple-paj, så....

Bye bye!


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback